Nowe zestawy do kolekcji.

Tak jak pisałem poniżej, w ostatnim czasie wpadło w moje ręce (ponownie) kilka zestawów z lat 80 i 90. Tym razem większość stanowią sety z lat dziewięćdziesiątych, w tym z okresu nie najlepszych produktów, które przyszło wypuścić firmie Lego.

Lista :

1180 Space Port Moon Buggy,
1730 Snow Scooter,
2554 Formula 1 Pit Stop,
2849 Helicopter,
6324 Chopper Cop,
6415 Res-Q Jet-Ski,
6425 TV Chopper,
6437 Beach Buggy,
6439 Mini Dumper,
6486 Fire Engine,
6511 Rescue Runabout,
6515 Stunt Copter,
6518 Baja Buggy,
6525 Blaze Commander,
6532 Diesel Dumper,
6585 Hang-Glider,
6653 Highway Maintenance Truck,
6674 Crane Truck.

new sets 2 1

Za wyjątkiem jednego, wszystkie prezentowane zestawy posiadają instrukcje, a 3/4 z nich pudełka. Niestety, jak to było poprzednio podczas prezentowania nowych zestawów, nie były to MISB. Nie mniej jednak sety kompletne i w bardzo dobrym stanie. W ostatnim czasie,  udaje mi się trafiać na rzetelnych sprzedających, gdzie opisując dany zestaw jako w stanie bardzo dobrym, nie mijają się z prawdą :)
Wracając do setów, muszę się przyznać, że prawie brzydotą bije kilka z nich. Dotyczy to w szczególności  6486, 6439 i 6425. Jak każdy wie fan tematyki wie, Lego miało w tym czasie nie najlepsze wyniki, co przekładało się bezpośrednio na jakość zestawów. Poza wymienionymi, pozostałe datowane na drugą połowę lat dziewięćdziesiątych trzymają klimat, do którego Lego przyzwyczaiło serią Town, z lat wcześniejszych.
Oczywiście, żeby nie było, że tylko krytykuję, udało się pozyskać i kilka ciekawszych pozycji, do których wg. mnie zaliczyć mogę 2554 oraz 6653 i 6674. Pierwszy z wymienionych jest dosyć bogatym setem, jak na jego wielkość, oferującym nam dwie wyścigówki i mini pitstop. Do tego aż pięć figurek. Kolejnymi są dwa klasyki z lat osiemdziesiątych, które zawsze mi się podobały i na które jakoś nie mogłem nigdy trafić. Jednego z nich, tj. 6674 pamiętam z półek, wspaniałego w owych czasach, Pewexu.
Fotka przybliżająca dwa starocia.

new sets 2 2

Podsumowując muszę przyznać, że chyba w większym stopniu staję się kolekcjonerem, niż budującym Moce. Nie mogę jednak oprzeć się urokowi tego, co pamiętam z dzieciństwa ;)

W najbliższym czasie, małe nawiązanie do 6651 Mail Truck i recenzja strażackiego zestawu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Nowe zestawy do kolekcji.

  1. bonczyk85 pisze:

    Od pewnego czasu czytam tego bloga i muszę stwierdzić, że bardzo miło się czyta Twoje opisy zestawów i to jak wspominasz dawne czasy. Fakt, końcówka lat 90′ to był słaby okres dla Lego, faktyczna śmierć klasycznego Town, ale za to lata osiemdziesiąte…coś wspaniałego. Ja również jestem bardziej kolekcjonerem niż budowniczym (moja kolekcja: http://www.brickset.com/search/?ownedBy=bonczyk85 ) i ostatnio kupuję coraz więcej nowych zestawów, ale muszę stwierdzić, że jednak zawsze miło się ogląda te leciwe zestawy, mające to „coś”, czego nie mają dzisiejsze sety. Pozdrawiam, bonczyk.

  2. tbzz2013 pisze:

    A powiem Ci kolego, że zdarzyło mi się już przeglądać Twoje sety ;) Napewno będę robił to nadal. Zbieranie, opisy, trochę recenzji. Ponieważ obecnie usadowiłem się w domu, z racji urlopu, podrzucę trochę nowych rzeczy. Dzięki i pozdrawiam!

  3. Mateyo82 pisze:

    Pamiętam jak dostałem od kumpla katalog Lego z 1997 roku i jakie było moje przerażenie jak zobaczyłem te nowe zestawy City … :P Porażka! Dobrze, że obecnie wszystko wróciło do normy i najnowsze City trzyma poziom.

  4. AFOL89 pisze:

    6511 mój pierwszy zestaw :)

Skomentuj

