Lego 6877 Vector Detector (minirecenzja)

Tak jak pisałem wcześniej, kilka ciekawych setów zasiliło moją kolekcję. Wśród nich 6877 Vector Detector, który postaram się subiektywnie ocenić i pokrótce scharakteryzować. Kolejny zestaw z serii Space. W dalszej kolejności postaram się zrecenzować pozostałe, które ostatnio pozyskałem. Mtron 6877 w pełnej krasie.
6877 1

Seria : Space
Rok produkcji: 1990
Liczba klocków: 56 ( plus Minifig)
Cena: 35 – 120 zł (allegro, BrickLink) – w zależności od stanu

BrickLink , BrickSet

Zestaw

Jak już wspomniałem przy minirecenzji 6874 Moon Rover, ostatnio wzbogaciłem się o kilka zestawów space. Tym razem Mtron [ patrząc na rys konfliktu znany mi osobiście tylko z katalogów – Mtroni, to Ci dobrzy :) ]. Zestaw, w typowej dla tematu Mtron, kolorystyce czerwono czarnej. Składa się z kosmicznego odkrywcy w dziwnym układzie podwójnych skrzydeł, charakterystycznymi dla Mtronów neonowymi elementami przezroczystymi, pilota owego wehikułu oraz  magnesowego pudełka z dwoma 1×1 okrągłymi klockami w ww. kolorze, robiącymi za cenne znalezisko. Dodam, iż mój egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie.

6877 56877 106877 8

Zestaw miły dla oka, choć konstrukcja statku ( podwójne skrzydła) wprowadza trochę chaosu w tę niewątpliwie ciekawą konstrukcję. Pojazd wzbogacono dwoma magnesami, jednym będącym częścią statku, drugim na pudełku z nadrukowanym wieczkiem. Magnesy są charakterystyczne dla całego tematu Mtronów. Ponadto na dziobie dwie duże przezroczyste tarcze, nad których zastosowaniem wielokrotnie się zastanawiałem :)
Oczywiście statkiem kieruje dzielny jak zawsze kosmonauta, w typowym barwach dla „klanu” do jakiego należy.

6877 9
Jak to w zestawach Lego z minionych lat, na odwrocie pudełka mamy klika konstrukcji, które konstruktorzy uznali za dobre na tyle, by pokazać możliwość ich budowania z klocków wchodzących w skład seta. Oto one:

6877 2

Elementy

Zestaw składa się z niewielkiej ilości elementów. Kolorystyka czerwona, czarna, z dwoma częściami szarymi i dziewięcioma przezroczystymi w  kolorze neon. Ciekawostką jest to, iż wdzięczne zdjęcia na opakowaniu ukazują na ww. elementy jako świecące, z dobrze widoczną poświatą. Trzy części z nadrukiem. Ogólnie – elementy przydatne do tworzenia wszelkich latających pojazdów kosmicznych.

6877 12

Podsumowanie

Zestaw 6877 polecam wszystkim miłośnikom Mtronów, bo to charakterystyczny reprezentant tematu. Typowy, bardzo ciekawy, choć trochę mało aerodynamiczny,  przedstawiciel pomysłowych serii Lego z początku lat 90. Jak najbardziej polecam :)

Za:
+ dużo „latających” elementów,
+ klimatyczny Mtron,
+ części magnetyczne,

Przeciw:
– chaos konstrukcyjny.

Trochę zdjęć:

6877 116877 76877 6

6877 46877 3

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego, Recenzje, Space i oznaczony tagami , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Lego 6877 Vector Detector (minirecenzja)

  1. Mateyo82 pisze:

    Może chaos konstrukcyjny ale zestaw moim zdaniem świetny. Z tej serii Space poluję na największą mobilną bazę tej frakcji – Mega Core Magnetizer oraz Particle Ionizer. Udało mi się nawet kupić ostatnio tego potężnego 6-kołowca ale był w opłakanym stanie a sprzedawca skrzętnie ukrył braki i zniszczone klocki :( więc praktycznie muszę go odrestaurowywać od podstaw. :/

  2. Mateyo82 pisze:

    Wzajemnie! Jeśli znajdę chwilę to zrobię zdjęcia swoich odnowionych do tej pory zestawów, które wymieniłem już wcześniej w komentarzach, wraz z opisem historii renowacji. Jeśli będziesz miał ochotę to mogę udostępnić te materiały do publikacji na Twojej stronie.

  3. Mateyo82 pisze:

    OK! Jak tylko urlop mi się zacznie to biorę się za tą sprawę. Ubarwimy bardziej Twoją Stronę. ;)

  4. Stryplastikhobby pisze:

    Nabyłem właśnie to cudo, niekompletne… jak zdobyć magnesy z oprawkami?

  5. kudzu pisze:

    Dzięki Twojemu blogowi docieram w zakamarki swojej pamięci. Tego zestawu sam bym sobie nie przypomniał. Podobały mi się te długie anteny. Magnesów, jak na złość, nie pamiętam.

Dodaj komentarz