Czas podsumowań, czyli 2014 rok z Lego’s soul

Trzydziesty grudnia zbliża się ku końcowi, jutro ostatni dzień roku, więc i czas na klika słów podsumowania tego, co mogliście zobaczyć i poczytać na mojej stronie. Gotowi na słowo podsumowania? ;)

Stronę prowadzę od marca 2013 roku i to dzięki Wam, odwiedzający ją, czytający i komentujący fani Lego, funkcjonuje do dziś i wszystko wskazuje na to, że nie zamierza przestać nadawać.

W tym miejscu dziękuję Wam wszystkim za to że jesteście i odwiedzacie duszę klocków, że chcecie czytać moje teksty, recenzje, opisy nowych-starych zestawów i wszystko, co tutaj trafia. Dzięki! :)

Co więc można było znaleźć i c poczytać na Lego’s soul w 2014 roku?

1. Kolekcja.

Przede wszystkim numerem jeden była kolekcja klasycznych zestawów Lego, serii town, space, castle, technic, trains, boats i basic, które to jeśli powstały przed 2000 rokiem uważam, za klasykę. Można było przeczytać o wszystkich nowościach, jakie pojawiały się w moich zbiorach, w postaci dedykowanych wpisów. Nie zabrakło oczywiście podsumowania zbiorów, które pojawiło się w maju br., pod pozycją Kolekcja – rok po roku, gdzie zaprezentowałem wszystkie na owy czas zestawy – 311 sztuk.

tbzz all lego 2014 1

Ile jest obecnie? Cóż. Trochę zbiory urosły. Wszystkie moje zestawy, oczywiście w formie poglądowej, na brickshelfie. Dokładnie do 387 klasycznych zestawów, w tym 236 town, 89 space, 36 castle, 13 technic, 6 trains oraz po 3 sztuki boats i basic. Za każdym razem, gdy przygarnę jakieś nowe pozycje, prezentuję je w kolejnych wpisach, opisując w kilku słowach. Od maja br., takich wpisów mogliście przeczytać aż 22. Zbiory sukcesywnie powiększają się. Liczę, iż do marca br., kiedy to strona będzie miała dwa lata swojego istnienia uda się osiągnąć liczbę 400 pozycji klasycznych zestawów Lego.

2. Polybagi.

Już drugi rok z rzędu opisałem dla Was fani klocków, małe woreczkowe, promocyjne zestawy Lego, których jestem wielkim fanem. Często pokraczne i nienaturalne, jednak napewno nie pozbawione uroku pozycje, będące nie jeden raz dodatkami do prasy dla dzieci, to to, co uwielbiam we współczesnych klockach. Okres opisywania przypadł już ponownie na wakacje, stąd też taki lajtowy temat.

lego polybag 2014 tbzz 1

W tym roku było to 19 pozycji, których podsumowanie mogliście zobaczyć we wpisie Polybagi – edycja 2014 podsumowanie.  Jak widać totalny miszmasz minimalistycznych kreacji od TLG :) Założyłem także zakładkę o polybagach, jednak nadal nad nią pracuję. Efektu póki co nie ma.

3. Recenzje.

Czymże są opisy klocków, jak nie recenzowaniem? Uwielbiam tworzyć recenzje. Przedstawiać z mojego punku widzenia to, co mnie wciąga w zestawie i to co mnie razi. Tworzę je trochę bez namysłu jeśli idzie o tematykę. Wręcz czasem skaczę po seriach klocków. Otwieram szafkę z pudłami i zastanawiam się, co by tu dzisiaj…Zauważyłem także pewną prawidłowość. Piszę je zawsze w niedzielę :) A jakie zestawy mogliście zobaczyć zrecenzowane w tym roku? (chronologicznie)

–  Lego 75030 Millennium Falcon,
–  Lego 886 Space Buggy,
–  Lego 6356 Med – Star Rescue Plane,
–  Lego 6038 Wolfpack Renegades,
–  Lego 6820 Starfire I,
–  Lego 6704 Minifig Pack,
–  Lego 6102 Castle Mini Figures.

lego 886 1

(Przykładowe zdjęcie)

W siedmiu recenzjach sześciokrotnie opisywałem klasyki Lego i tylko raz współczesny zestaw. Trzykrotnie zestawy space, dwukrotnie castle i raz town. Tylko brak czasu powstrzymał mnie od wrzucenia tutaj kolejnych trzech recenzji, które praktycznie są przygotowane. Jak to mówią, co się odwlecze..

4. Opisy i porównania.

Co by nie było tak schematycznie kilkukrotnie zarzucałem Was mini artykułami na tematy związane z klasycznymi klockami Lego. Dotykałem takich kwestii, jak dźwigi od Lego town, katalog Lego na styczeń – czerwiec 2014, zima a kwestia odśnieżania w zestawach Lego, dalej było Lego pirates moim okiem przez pryzmat 6285 Black Seas Barracuda. Następnie pod wpływem filmu w TV opisałem klocki Lego w TV oraz katalog Lego na lipiec – grudzień 2014. W dalszej kolejności MISB, czyli nieotwierane pudełko i alternatywne modele Lego. Ponadto kilka innych wpisów odnoszących się do twórczości kolegów po klocku, umieszczonych w dziale reblog. Za mną więc kilka, nazwijmy to..artykułów..Prawie mini dziennikarz – publicysta ze mnie ;)

Aby Wam przypomnieć, kilka zdjęć z ww. wpisów.

Lego crane 2

(Dźwigi od Lego town)

lego 6524 5 2

(Lego a kwestia odśnieżania)

lego 6285 tbzz 4

(Barracuda, czyli Lego pirates)

Lego 6417 MISB 2

(MISB)

lego alternative tbzz 1

(Alternatywne modele Lego)

Warto tu też wspomnieć o koledze Mateyo82, który będąc miłośnikiem serii technic umieszczał na stronie artykuły o takiej też tematyce. A, że jest człowiekiem pamiętającym klasyczne Lego na półkach Pewexu, to i kilkukrotnie opisał m.in. serię space. Wszystko w zakładce po prawej stronie pn. Mateyo82. Dzięki :)

5. MOC, modyfikacje zestawów i scenki z zestawami.

Kolejnym działem, który mnie interesował kilkukrotnie w tym roku, były sceny z klasycznymi zestawami Lego, mój własny MOC oraz modyfikacje zestawów – własna oraz za instrukcją Lego. Zacznę od MOCa, który powstał od słowa do słowa. Pisałem o MOCu utworzonym tylko z klocków z posiadanych polybagów, czyli o niewielkim sprzęcie minifig loader, by na jego bazie stworzyć dwie części niewielkiej bazy kosmicznej w nietypowym przekroju i je opisać. Szczególnie przypadła mi do gustu druga część, czyli baza, która schowana w częściach czeka na dalsze dwa elementy do dorobienia. Żeby nie być gołosłownym – loader i baza. Więcej ww. wpisach.

loader tbzz 15

(minifig loader)

old_and_new_classic_space_tbzz_1

(baza)

Kolejnym nazwijmy to dziełem ;) była próba (nie pierwsza już) przeniesienia scenek ze starych katalogów Lego na własne zestawy i zrobienie z nich czegoś na wzór jakże znanych książeczek Lego. Ponieważ w owym czasie nabawiłem się kilku pozycji pociągowych, postanowiłem oprzeć wszystko na tym właśnie nurcie, z wykorzystaniem miejskich zestawów. Więcej we wpisie – scenki z życia starych zestawów – trains. Oraz zdjęcie dla przypomnienia.

lego train scene tbzz 11

(sceny z życia starych zestawów Lego)

Dwukrotnie także pokusiłem się o modyfikację istniejących zestawów Lego. W pierwszym przypadku była to konwersja zestawu Lego 6833 Beacon Tracer, która w umieszczonej ankiecie wskazała, iż zestaw w wersji mod. Blacktron I jest najlepszą propozycją dla tej klasycznej konstrukcji. Podobnie jak z recenzjami pokusiłem się o konwersję innego z zestawów kosmicznych, jednak o tym już w 2015 roku. Zdjęcie dla przypomnienia.

lego 6833 conversion 2

(moje beacon tracer)

Ostatnią ingerencją w klasyczne pozycje w tej części wpisu, o której muszę wspomnieć, to propozycja Lego, stworzenia supermodelu z trzech dostępnych na początku lat 90-tych zestawów. Na myśli oczywiście mam wpis o zestawie Lego 6861 Blacktron II Super Model, w którym to pokusiłem się o przybliżenie tej dziwnej trochę konstrukcji, raczej ją negując niż zachwalając ;)

lego 6861 special 1

(Lego 6861 mod.)

6. Pisali o Lego’s soul.

Pod koniec podsumowań muszę wspomnieć o tych, którzy pisali o moich próbach opisania klocków Lego, takimi jakie ja je widzę z pozycji moich trzydziestu pięciu lat, czyli pamiętając to, czym były w latach 80-tych dla dzieci oraz widząc doskonale to, czym są dziś.

Szczególne podziękowania kieruję do Noriego, który na łamach swojego 8studs, aż dwanaście razy pisał o moich walkach z klockami Lego, odnosząc się oczywiście do poszczególnych wpisów. Dzięki Nori :)

Nieskromnie wspomnę także o tym, iż Lego’s soul zauważone zostało przez jedną z istotnych witryn zachodnich, tworzonych przez fanów dla fanów Lego, a mowa o thelegocarblog.com, na której znalazła się notka o mojej stronie. Dzięki (thanks!)

7. Życzenia.

Wszystkim Wam, fani klocków Lego, młodzi, starzy, będący w różnych fazach zainteresowania tematem, czy też interesujący się tylko wybraną tematyką, wszystkim Wam oraz tym, którzy zaglądają tu przypadkiem, Wszystkim Wam życzę wszystkiego dobrego w zbliżającym się 2015 roku!
Oby był lepszy od tego, który się kończy, przyniósł Wam więcej radości i niezapomnianych chwil w gronie bliskich i przy klockach oczywiście. A Wam, koledzy i koleżanki blogerzy (nie będę wymieniał, by nikogo nie pominąć niechcący), życzę mnóstwa wpisów przenoszących to, co w głowach waszych, na uśmiechy tych, którzy to czytają.

Wszystkiego najlepszego w roku 2015!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, Lego i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Czas podsumowań, czyli 2014 rok z Lego’s soul

  1. abteampoznan pisze:

    Zdjęcie „Lego a kwestia odśnieżania” jest naprawdę świetne.Tbzz,musisz coś takiego kiedyś jeszcze powtórzyć ;) .

  2. ququz pisze:

    Bardzo fajne podsumowanie. Trochę kojarzy mi się ze zdjęciami podsumowującymi wszystkie konstrukcje, które powstały w danym roku przez usera. Tak czy inaczej – warto sobie przypomnieć najciekawsze momenty.

    BTW na samym dole strony jest taka mała, uśmiechnięta buźka – to zabieg celowy czy kwestia motywu WordPressa? ;)

Skomentuj

