Raz jeszcze o nowościach

Żeby nie było że się ociągam w powiększaniu zbiorów prezentuję trzy nowe – stare zestawy, które w ostatnich dniach wzbogaciły moją kolekcję. Tym razem dwa zestawy nabyte ostatnio i jeden, który rok czasu znajdując się w „poczekalni” doczekał się brakującego elementu i wzbogaca moje zbiory space. Wg daty:

6941 Battrax,
4002 Riptide Racer,
2882 Speedboat.

lego new tbzz 279Zestawy to mocna mozaika patrząc na to, jakie serie prezentują. Mamy tu malutkie town, szybkie i pływające boats oraz spory klasyczny zestaw space. Wszystko z lat 1987 – 1997. Wszystkie pozycje posiadają instrukcję, pudełek niestety brak. Stan klocków to bardzo dobry i dobry. W najsłabszym stanie jest reprezentant Blacktrona I, czyli Battrax. Jak czarne klocki i elementy z nadrukiem w zasadzie bez uwag, to obie owiewki czują na sobie te kilkanaście lat. I to właśnie ten zestaw leżał i leżał czekając na uzupełnienia. A brakowało tylko tylnej owiewki. Na tej liście i w specjalnej szafce jeszcze kilkanaście pozycji czekających na renowację..ale do rzeczy. Kilka słów o każdym z zestawów. No może za wyjątkiem małej łódki z 2882, bo nie ma się tu nad czym rozpisywać. Ot kolejna konstrukcja tego typu. Ciekawostką jest jedynie niezła figurka kobiety z czerwonymi włosami.

Riptide.

lego 4002 2Dla mnie to drugi przedstawiciel pływającej serii boats, który posiadam. Tym razem to jednoosobowa łódź wyścigowa z jednym minifigiem. Kadłub czarny, wzbogacony naklejkami (coś słabo mi naklejanie wyszło). Pokład biały, a do tego inne czerwone elementy, w tym dwa stateczniki. Wszystko uzupełniają dwie chromowane rury wydechowe oraz podnoszona klapa od silnika i niezły kask minifiga. Prosta i bardzo fajna pozycja od Lego.

lego 4002 1 Najciekawsza pozycja, czyli Battrax.

Przyznam, że aż chyba irytowało mnie to, że rok czasu zestaw miałem, a jednak nie miałem. No bo jak wyglądałby taki spory pojazd kołowy bez jednej z owiewek. A że to trudny element do zdobycia to tym bardziej się cieszę, że zestaw mogę dopisać do listy.

lego 6941 1W sumie to sam nie wiem dlaczego aż tak podoba mi się ten pojazd. Może dlatego, że pierwsza ciemna strona mocy od space, czyli ww. Blacktron I, jest mocno urodziwa. I nie przeszkadza tu fakt iż liczy tylko sześć zestawów. W tym dwa praktycznie u nas nie dostępne, a największy, czyli bazę 6987 Message Intercept Base, widziałem tylko raz w sprzedaży. Oczywiście jestem szczęśliwym posiadaczem pozostałych dwóch, czyli 6876 i 6894. Wracając do zestawu to kolejna modułowa pozycja w serii. Z tych, które posiadam, każda miała wiele ruchomości oraz możliwości konfiguracji. Pisałem o tym także opisując pokrótce Invadera jakiś czas temu.

lego 6941 2Ogólnie pojazd jak już pisałem jest spory, na dużych kołach, w typowej czarno – żółtej kolorystyce z elementami trans w kolorze czerwonym i żółtym. Konstrukcja przegubowa, z dwoma bocznymi zasobnikami na sprzęt otwieranymi za pomocą czarnych okiennic. Łącznie w zestawie aż osiem elementów z nadrukiem. No i wspomniana wyżej modułowość. Już instrukcja wskazuje nam, iż pojazd ulega rozkładowi na gotowe części pierwsze, które można konfigurować.

lego 6941 7Oraz tylna strona instrukcji, gdzie dodatkowo widoczny jeden z alternatywnych zestawów. Muszę przyznać, całkiem całkiem.

lego 6941 8A oto efekt rozkładania Battrax na trzy gotowe moduły. Pojazd stanowiący bazę, pojazd latający oraz kabinę. Wszystkie jaki widać mogą egzystować oddzielnie. I tu szkoda że w zestawie nie ma dwóch minifigów. Tym bardziej, że kabina jest tak skonstruowana, że jest miejsce na dodatkowego pilota bez wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji. Wtedy też rozłożenie zestawu na poszczególne moduły miałoby dodatkowy sens.

lego 6941 3lego 6941 6Na zdjęciu powyżej widać możliwość stworzenia większego pojazdu latającego z połączenia przedniego i tylnego modułu..normalnie jak prawdziwy statek kosmiczny ;) No i oczywiście, jak każdy Blacktron I wygląda groźnie.

Podsumowując. Zestaw jak dla mnie świetny. Bez dwóch zdań. Choć nadal nie wiem, skąd bierze się jego aż taki urok. Nie często tak zachwycam się jakąś pozycją od TLG.
Battrax wreszcie mój ;)

lego 6941 4

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Raz jeszcze o nowościach

  1. abteampoznan pisze:

    Battrax ciekawie się prezentuje :-)

  2. Anonim pisze:

    Miałem taki kiedyś. Aż mi się łezka kulnela . Pamiętam tata mi to kupił w Pewex

Skomentuj

