Kilka klasycznych nowości w kolekcji

Zajęty ostatnio innymi tematami w ramach Lego nie zapomniałem o moim temacie przewodnim, czyli o klasycznych zestawach stanowiących moją kolekcję. Efektem nie zapominania jest te kilka zestawów, które w ostatnim czasie pozyskałem, lub odnowiłem. I tak sześć sztuk w kolejności pojawienia się na rynku:

625 Tractor Digger,
885 Space Scooter,
6682 Cement Mixer,
6679 Dark Shark,
6327 Turbo Champ,
4541 Rail and Road Service Truck.

lego new tbzz 299Zestawy to duży rozstrzał wiekowy. Lata 1978 – 1999 i trzy różne serie, czyli sporo różności. Wszystkie są w dobrym, bądź bardzo dobrym stanie. Na sześć pozycji jest pięć instrukcji i jedno pudło. Dwie pozycje, najstarsze, to odrestaurowane małe zestawy z roku 1978 i 1979. I tu dziękuję starszemu koledze S. za wygrzebanie ich w piwnicy. Wymagały tylko uzupełnienia o drobnice i wymiany kilku zbutwiałych i naruszonych zębem czasu [nie tylko czasu ;) ] części. Dziś skutecznie uzupełniają kolekcję. Pozostałe pozyskane na rodzimym rynku. Tradycyjnie w kilku słowach o prawie każdym z zestawów. Pomijam tylko opisanie 6327 z racji na klasyczność słabości większości pozycji z końca lat 90. Wielokrotnie poruszałem ten temat na stronie.

Traktor.

lego 625 tbzz 1To zestaw za stary nawet dla mnie. To mój rówieśnik plus jeden, a co za tym idzie nie miałbym możliwości zobaczenia go nawet na półkach Pewexu w minionych latach. Pierwszy posiadacz jako starszy ode mnie miał tą możliwość. Z tego co pamięta przyjechały do niego z Austrii dawno dawno temu. Z racji nie wyrzucania zabawek odłożone w piwnicy. A że przepytywałem większość znajomych, czy mają stare klocki, tak trafiłem i na to małe cudo.

Sam zestaw to bardzo, bardzo prosta konstrukcja. Próżno szukać tu szczegółów, czy chociażby świateł. Szybka to też inny materiał. W tamtym okresie królowały jeszcze pojazdy niedostosowane do minifigów, jak dla przykładu  606 Ambulance i cała masa innych podobnych. Ten traktor, to jedna z pierwszych pozycji dostosowanych do klasycznej figurki. Ogólnie ciekawostka, prawie archeologiczna ;)

Scooter.

lego 885 tbzz 1Kolejna bijąca prostotą pozycja pochodząca od tego samego właściciela to przedstawiciel wchodzącej wtedy na rynek serii kosmicznej. W zestawie w świetnym stanie zachowała się figurka, natomiast nadruk na szarym slope lekko wyblakł. I to taka mała przypadłość złotej farby w starych zestawach..szybko się ulatniała.

Sam zestaw to mały, jednoosobowy pojazd latający przypominający mały samolot. Dosłownie kilkanaście części w odcieniu szarości i typowa dla tamtych lat kierownica zamiast jakiegoś bardziej dostosowanego steru. A mimo to oko cieszy :)

Betoniarka.

lego 6682 tbzz 1Ten zestaw to klasyk klasyków. Typowy przedstawiciel połowy lat 80-tych w biało – niebieskiej kolorystyce ze sporą ilością ruchomości i funkcjonalności, może podobać się do dziś. Nawet mimo swoich czterech studów szerokości. Ruchoma i podnoszona mieszarka, zginane podwozie, a nawet garść betonu w postaci małych tile i każdy stawał się małym budowniczym. Długo polowałem na ten zestaw, co tym bardziej cieszy mnie, że uzupełnia moją kolekcję. O tym, że to znacząca pozycja, wydaje mi się, że świadczy też kolorystyka kolejnej betoniarki z roku 2007, czyli 7990 Cement Mixer. Słowem podsumowania esencja Lego town.

lego 6682 tbzz 2

Dark Shark.

Ten klasyk z lat 90-tych to podobnie jak betoniara pozycja, której długo szukałem. Chodziło mi o dobry stan oraz obecność wszystkich naklejek, co przy wiekowych zestawach bywa czasem trudnym do osiągnięcia.

lego 6679 tbzz 2Ta niepływająca łódź to szybki ścigacz o czym świadczy numeracja oraz solidne ubiory załogi. Czarno – czerwona kolorystyka dodaje sportowego charakteru. Moim zdaniem to ciekawa pozycja i z tego co widzę, towarzyszy przez dłuższy czas katalogom Lego, każdorazowo promując zestawy portowo – wodne. Solidny przedstawiciel klasycznego town.

lego 6679 tbzz 1

Rail and Road.

Ostatnim z opisywanych pokrótce jest techniczny pojazd torowo – drogowy z podnośnikiem, zestawem narzędzi, dwoma minifigami i sygnalizatorem.

lego 4541 tbzz 1Dla mnie osobiście jest to trzecia pozycja w ramach Lego train, która jednak w znacznej mierze nawiązuje do samego miasta i nie stanowi jedynie typowo pociągowych konstrukcji. Pozostałe dwa w takiej samej konfiguracji przeznaczenia które posiadam, to 4546 i 4525. Przyznam, że zamierzam bardziej wnikliwie pracować nad powiększeniem kolekcji właśnie w tej tematyce, szczególnie przy uwzględnieniu pociągowej serii z lat 90-tych, czyli o napędzie 9v.

Sam zestaw, mimo iż to konstrukcja z 1999 roku, to bardzo udana pozycja. Bogactwo drobnicy, ruchome ramię podnośnika, dwa minifigi no i możliwość podróżowania zarówno po drodze, jak i torach daje nam dużo możliwości. To właśnie dzięki takim zestawom podwójnego przeznaczenia zainteresowałem się szerzej tematem pociągów.

W dalszej kolejności nowości trochę odrestaurowanego space oraz jak dobrze pójdzie coś w temacie train.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Kilka klasycznych nowości w kolekcji

  1. szymig pisze:

    Mi 885 przypomina nieco uproszczony 75033.

  2. prezeslugpol pisze:

    4541 wygląda świetnie.

  3. fleurdolls pisze:

    To ciekawe jak rozpoznaje się te klasyczne zestawy na pierwszy rzut oka! Mam do nich wielki sentyment :) sama mam trzy – pierwszy z dziecinstwa o którym pisałam na moim blogu, zestaw 6686. Potem dołączyły do niego 6653 i 6630. Mam też malutki katalog zestawów z 1982 roku, jak chcesz to mogę zrobić skan? :D Legoland to były zawsze moje ulubione zestawy ze wszystkich, marzyłam całe dzieciństwo o tylu klockach Lego żeby można było zbudować miasteczko, ale nigdy się to marzenie nie spełniło. Teraz, raz na jakiś czas sentymentalnie kupuję zestawy okazyjnie na eBay. Bardzo chciałabym mieć 6651, wóz pocztowy.

  4. Pingback: Klasyka po raz kolejny | Lego's soul

Skomentuj

