Lubujący się w LEGO Technic – Mateyo82

Jakiś czas temu chciałem spróbować czegoś nowego w LEGO, gdyż klocki systemowe nieco mi się przejadły. Przypomniałem sobie o serii LEGO Technic a, że jako małolat miałem jeden z tzw. Universal Set 8022, który niestety zaginął w odmętach historii, :( przyjrzałem się dokładnie ostatnim stronom najnowszych katalogów LEGO.

Jakież było moje zdziwienie po tak długim czasie przerwy od Technic, gdy zamiast potężnych belek ujrzałem tam tzw. liftarm`y. Różne są wady i zalety tych podstawowych elementów tej serii LEGO (dyskusje między oboma technikami konstrukcji z tych elementów między Afolami na forach to chleb powszedni) ale postanowiłem sprawić sobie coś nowego z serii „wielkiej zębatki”. Ponadto modele budowane w technice liftarm`owej wyglądają dla mnie jakoś bardziej realistycznie z wyglądu.

Od tego czasu (rok 2011) mam już na koncie kilka zestawów, które wpadły mi najbardziej w oko, a które o ile pozwoli czas przedstawię na tym Blogu. Jako mały bonus trzy fotki z mojego skromnego warsztatu gdzie powstawał najnowszy model flagowy LEGO Technic z  2013 roku czyli jak się nietrudno domyśleć 42009 Mobile Crane MK II.

Kilka fotek.

mateyo 1

Ogólny bałagan podczas składania + wspomagacz z racji „mojego małego święta w rodzinie”.

mateyo 2

Rzut oka na mechanizmy skrzyni rozdzielczej wieży dźwigu.

mateyo 3

No ale aż takim fetyszystą nie jestem, by zbierać worki po klockach ;) .

Po złożeniu model przytłacza fajnym wyglądem i wielkością, ale to w końcu około 2600 elementów. Zadziwia mnie w nim jedno w porównaniu do poprzednich zestawów, które mam w kolekcji z tej serii – na jednym silniku pracuje kilka funkcji a jako, że budowniczy własnych konstrukcji z LEGO Technic jest (na razie) ze mnie marny, to z chęcią zapisałbym się na jakiś kurs bądź szkolenie w tej dziedzinie by tak budować. ;)

mateyo 4

Gotowy model.

Gdy emocje już opadną we znaki daje się powolność działania wszystkich funkcji, w której rekordzistą są wysuwane stabilizatory. Związane to jest z luzami jakie generuje multum zębatek w mechanizmach napędzanych tylko jednym silnikiem L. Nie są to jakieś wielkie wady dla osób, które co nieco siedzą w LEGO Technic i wiedzą jakie są możliwości tej zabawki.

mateyo 5

Model po uruchomieniu wszystkich funkcji.

Mimo wszystko uważam, że zestaw 42009 w pełni zasługuje na miano flagowca 2013 roku, a dla tych, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z LEGO Technic to doskonały zestaw na start. Ponadto alternatywny model 42009 jest moim zdaniem jednych z lepszych jakie się ostatnio w serii Technic pojawił i warto go zbudować. Polecam obejrzeć filmy z jego udziałem w internecie.

Fotka za brickset.com

Warto sypnąć grosz na niego pod warunkiem, że nie będzie to cena katalogowa, gdyż moim zdaniem jest sporo przesadzona, głównie ze względu na brak większej ilości elementów Power Functions.

Mateyo82

Ten wpis został opublikowany w kategorii Lego, Mateyo82 i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Lubujący się w LEGO Technic – Mateyo82

  1. Pingback: Lego crane, czyli dźwigi z Lego town | Lego's soul

Skomentuj

