Pierwszy zestaw Lego..

Pamiętacie pierwszy zestaw Lego, z którym mieliście do czynienia? Pierwszy, którym bawiliście się zawzięcie? Zapewne dla wielu, był to pierwszy set, jaki dostali z okazji jakiejś uroczystości. Dla innych, często pierwsze spotkanie z klockami miało miejsce u jakiegoś kuzyna, sąsiada, itp. Tak też było w moim przypadku. I choć miałem jakieś pięć lat pamiętam moją walkę z tym, by połączyć części statku. Tak. Był to holownik, o którym ostatnio pisałem, który jako brzdąc, w jakimś 1984 r. składałem z zapamiętaniem. Ostatnio wróciłem do tego :)

lego 4005 1

Odbywając małą podróż sentymentalną i z uśmiechem na twarzy, nabyłem zawartość jakiegoś kartonu z piwnicy pewnej osoby, gdzieś tam w kraju, a tam same perełki.. 6929 Star Fleet Voyager, 6890 Cosmic Cruiser,  6040 Blacksmith Shop, 6102 Castle Mini Figures i oczywiście 4005 Tug Boat. Sami rozumiecie, łezka się w oku zakręciła. Za niewielkie pieniądze pięć zestawów z pudełkami i instrukcjami.
Ale wracając do holownika. Zestaw ucieszył mnie tak samo mocno, jak 6040. Tyle że w tym przypadku najważniejszym było to, że to pierwszy set, z jakim miałem do czynienia. Składanie go w tamtych latach zajmowało mi masę czasu. Wszystko pod okiem kuzyna, a o instrukcji w tym wieku to się chyba nie pamiętało. Nie wiem nawet czy ją na oczy widziałem. Pamiętam, że statek wydawał mi się olbrzymi, magiczny i wciągający. Nigdy nie chciałem wychodzić do domu, zawsze był płacz, jak to u dziecka, które wyrywa się od pięknych chwil. Kuzyn ma go do dziś, bawią się nim jego synowie. Odsprzedać nie chciał ;)
I przez dwa lata był to jedyny set, z jakim miałem kontakt. Swój pierwszy, własny, mój, dostałem w 1986 roku na gwiazdkę.  Był to 6659 TV Camera Crew, ale o tym już innym razem.
Na podsumowanie nostalgicznego wpisu, dwa zdjęcia mojego pierwszego klockowego przedmiotu „pożądania”.

lego 4005 2

lego 4005 3

Ciekaw jestem, czy Wy również pamiętacie przygodę ze swoim pierwszym setem i to, czy był to Wasz zestaw, czy widywany od czasu do czasu u szczęśliwego posiadacza.

Pozdrawiam.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Lego i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

9 odpowiedzi na „Pierwszy zestaw Lego..

  1. Dave pisze:

    Czytając Twojego bloga wielokrotnie wracam do swego dzieciństwa. Tak było kiedy m.in. opisywałeś zestaw http://brickset.com/detail/?set=6808-1
    Ale jak zobaczyłem zdjęcia 4005 to od razu stanęło mi przed oczami jak z moją mamą stałem w Pewexie (oj to były czasy :) i mogłem sobie wybrać zestaw. No i wybrałem… http://brickset.com/detail/?set=4015-1
    Ile frajdy dał mi ten zestaw to tylko ja wiem :) Ciągłe budowanie i rozkładanie, nawet na czas ;) Były oczywiście próby – i to udane! – wodowania w wannie. Łezka się w oku kręci. Teraz nieskutecznie próbuję odnaleźć 6808 i 4015 w domu moich rodziców. Gdzieś się zapodziały, ale pamiętam, że jeszcze chyba rok temu je widziałem. Więc jest szansa :)
    Twój blog, znaleziony całkiem przypadkowo, przypomina mi wiele chwil z dzieciństwa. Z klocków się nie wyrasta. Tego się nie zapomina i od pewnego czasu wróciłem do LEGO. Na razie po cichu, żeby rodzina nie wiedziała zbieram pojedyncze polybagi i minifigi :D
    A Lego’s soul czytam na bieżąco…
    Pozdrawiam

  2. Mateyo82 pisze:

    Mam podobne odczucia jak Kolega powyżej na temat tego bloga, a czytam go niemal od samego początku istnienia. :) Skoro to wątek o swoim pierwszym zestawie Lego no to proszę – mój pierwszy set: http://www.brickset.com/detail/?Set=6506-1 W Pewexie kosztował na tamte czasy – 15.000 zł. :)

  3. tbzz2013 pisze:

    Dzięki za to, że działa na wyobraźnię i wspomnienia. Dlatego właśnie, kierowany dosłownie impulsem, postanowiłem go prowadzić. Dalsze zakątki Lego wkrótce :)

  4. bonczyk85 pisze:

    Ja pamiętam doskonale swój pierwszy zestaw, to był 6358 Snorkel Squad, dziś odrestaurowany, gdyż dotrwał do dnia dzisiejszego w dosyć słabym stanie:
    http://www.brickset.com/detail/?Set=6358-1

  5. Pingback: Pierwszy zestaw Lego cd.. czyli 6659 TV Camera Crew | Lego's soul

  6. mario pisze:

    chętnie bym odkupił taką łódkę, mam taka samą :) , moje dziecko się teraz tym bawi ale niestety brakuje tylnej części, której właśnie poszukuje

  7. Pingback: Dwa pokolenia Fire Boats | Lego's soul

Skomentuj

