Lego..only USA..

Dziś, pod wpływem małego zagranicznego impulsu, małe odstępstwo od polybagowej serii, z której zaplanowałem jeszcze trzy wpisy.

Otóż, cóż mnie w weekend spotkało i skąd tytuł wpisu. Odwiedził mnie stary znajomy, który po dłuższym pobycie w Stanach wpadł tymczasowo do Polski. Wręczył mi mały podarek, kupiony na pchlim targu za dolara..Otóż zza wody dostałem lekko sfatygowane pudełeczko z małym zestawem Space, tj.  6808 Galaxy Trekkor. Domyślacie się, jak wyglądał mój uśmiech :D Seta nie miałem w swojej kolekcji, ale jak na zawołanie miałem brakującą instrukcję. Ale ale, jakież było moje zdziwienie, jak w środku upchany, dosłownie w tym małym pudełeczku, upchany był, jak się później okazało drugi mały zestaw Space wraz ze strzępami instrukcji. Strzępy i elementy  spowodowały, że nie miałem pojęcia co to za zestaw i czy to część jakiegoś, czy set którego nie znam(!). Jak się okazało po chwili.. 1478 Mobile Satellite Up-Link. Mały M-Tron, który uciekł jakoś mojej uwadze, przez wszystkie lata. Oba zestawy wymagały kąpieli i bez zmiany choćby elementu dołączyły do kolekcji.
Up-Link na fotce. Dodam na marginesie, że nazwa kojarzy mi się to z demem ulubionej gry na PC, tj. pierwszego Half-Life :)

tbzz lego 1478 2

Klocki jak widać, w stanie nienagannym, jedynie szybka kasku porysowana. Ale, że zestaw wpadł w moje ręce w tak nietypowych okolicznościach, zostawiam.

Sytuacja spowodowała, że zacząłem grzebać trochę w sieci i szukać info na temat tego malucha i coś mnie uderzyło. Coś, co już chodziło mi po głowie, a chyba i nawet było nie jeden raz tematem dyskusji na forach, nazwijmy to, branżowych. Otóż. Dlaczego Lego wypuszczało niektóre zestawy tylko na rynek amerykański? Jeżeli ktoś z Was zna odpowiedź, to niech się nią podzieli, bo ja do tej pory nie wiem czemu. I żeby były to jakieś buble. Nie! Niektóre, to bardzo ciekawe zestawy. Pokusiłem się o mały zwiad po starych setach z serii town, space i castle. Podsumuję to tak..ech Lego..
Ile bym dał, za kilka townów, czy castle, które goszczą u nas w drugim obiegu niezwykle rzadko, a ściąganie ich zza granicy, jest kosztowne, tak jak one same w sobie.

Nie mogąc nadal zrozumieć przesłania napisu US only (za bricksetem) patrzę i zastanawiam się nadal.Dlaczego nie wypuszczano tych przykładowych setów na rynek europejski ? Owszem, ze znalezionych opisów wynika, że takie only stosowano także wobec innych państw, ale to do Stanów trafiło najwięcej dedykowanych zestawów. Przedstawiam tylko kilka, pominąwszy w szczególności maluchy, których jest ponad dwukrotnie tyle.

1. 1499  Twin Starfire
2. 6954 Renegade
3. 1974 Smuggler’s Hayride
4. 1877 Crusader’s Cart
5. 6377 Delivery Center
6. 1489 Mobile Car Crane

Słowem końca. Trochę sfrustrowany, ale i zadowolony – dwa sety wpadły do kolekcji niespodziewanie (Dzięki W.!), napiszę, że jak to w życiu, nie znasz dnia i godziny…Lego jeszcze nie jeden raz mnie zaskoczy.

Ps. Nori, Dzięki! :)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Lego..only USA..

  1. Anonim pisze:

    Witam,

    miło się czyta Twojego bloga o starych, dobrych klockach LEGO. Ten wpis przypomniał mi, że też kiedyś miałem zestaw 6808 :) Tylko kurcze nie mogę go znaleźć, chyba trzeba będzie dokładnie przekopać strych za tym małym pudełeczkiem :)

    Pozdrawiam serdecznie :)
    Dave

  2. xulm pisze:

    Ach, zazdroszczę!

  3. Pingback: Kolekcja – nowe zestawy | Lego's soul

Skomentuj

