Kolekcja – zdjęcia cz. IV

Zbierałem się do tego i zebrać nie mogłem. Ale oto jest. Część mojej kolekcji pochodzenia kosmicznego. Przedstawiam w kilku słowach classic space, space police, futuron, blacktron i mtron, czyli jak to powiedział klasyk gatunku Jean-Luc Picard „..Kosmos. Ostateczna granica„.

tbzz space 5

By nie zajmować miejsca, wymieniam jednym tchem w kolejności wypuszczenia na rynek : 6821 Shovel Buggy, 6841 Mineral Detector, 6870 Space Probe Launcher, 6826 Crater Crawler, 6872 Xenon X-Craft, 6820 Starfire I, 6874 Moon Rover, 6809 XT-5 and Droid, 6849 Satellite Patroller, 6893 Orion II Hyperspace, 6828 Twin-Winged Spoiler, 6830 Space Patroller, 6848 Strategic Pursuer, 6875 Hovercraft, 6876 Alienator, 6810 Laser Ranger, 6850 Auxiliary Patroller, 6811 Pulsar Charger, 6833 Beacon Tracer, 6877 Vector Detector, 6812 Grid Trekkor, 6832 Super Nova II, 1916 Starion Patrol, 6813 Galactic Chief, 6852 Sonar Security.
Jak widać na powyższej liście jest tego trochę, choć nic spektakularnie wielkiego, jak w przypadku kolekcji związanej z kosmosem, a prezentowanej przez Mateyo82 kilka wpisów niżej. Nie mniej jednak kilka zestawów mało popularnych i ciekawych. Wszystkie posiadane przeze mnie posiadają instrukcję, część pudełka. Wszystkie w bardzo dobrym stanie, co biorąc pod uwagę daty powstania pierwszych z nich (1980) mogę tylko zawdzięczać osobom, od których je odkupiłem.
Oczywiście z prezentowanych mam kilku faworytów. W zasadzie trzech. Otóż 6872 Xenon X-Craft, 6874 Moon Rover i ulubiony 6876 Alienator. Xenona za jego nietuzinkową formę (choć większość spaceów takową ma) i to, iż przypomina mi jakoś fightery z filmów SF. Moon Rovera, bo ma śliczną linię, jest dosyć bogaty wizualnie i posiada moje ulubione ogumienie [ tak tak Nori, to najlepsze koła w Lego ;) ]. Alienator. Jak sama nazwa mówi. Bojowy, mroczny, konstrukcyjnie bez zarzutów, z ciekawym mechanizmem poruszania płozo-podwoziem oraz otwieranym lukiem. Do tego złowrogi czarny kierowacz i mój ulubiony kolor oszklenia. Poprostu super!

tbzz blacktron 1

Jak jestem przy Alienatorze, to żałuję, że Lego zmieniło trochę kolorystykę przy Blactronie, dzieląc ich na I i II. Jak do części pierwszej nie ma się do czego przyczepić, to w części drugiej czepiam się do nielubianego przeze mnie koloru, nazwijmy go roboczo yellow space trans bahama. Oczywiście same sety, których niestety nie posiadam zbyt wiele, nawet z serii II są świetne. Tylko ten kolor..

Idąc dalej, czas na ich przeciwników. Przeciwników, bo choć nigdzie nie ma rysu konfliktu, to można tak wnioskować patrząc na stare katalogi i prospekty. Mtron. Tutaj także nie mam się zbyt czym popisać, o czym świadczą tylko trzy niewielkie zestawy. Cała podseria, podobnie jak przy Blacktronie jest bogata w ciekawe zestawy i mam nadzieję, że coś jeszcze wpadnie w moje ręce. Co do Mtronów, to nie mam uwag. Za wyjątkiem oszklenia oczywiście ;)

tbzz mtron 1

Ażeby zażegnać konflikt między stronami Lego wypuściło kosmicznych policjantów. Space Police, bo o nich mowa, to również ciekawa propozycja w starym Lego, choć chyba najmniejsza. Zarówno space police I, jak i II, to zaledwie łącznie 14 setów (choć Mtroni to jeszcze mniejsza banda). Nie piszę o wydaniu III, bo to lata, których nie zaliczam do kolekcji staroci. Niestety nie posiadam żadnego z okresu I kosmicznych policjantów, a tamta kolorystyka bardziej mi odpowiada. Dajmy na to taki 6886 Galactic Peace Keeper, czy 6895 Spy Trak 1 – śliczności!

tbzz space police 1

Zmierzając przed siebie, ku temu krańcowi ze Star Treka, docieramy do kolejnej ciekawej pozycji jaką jest futuron. Podseria złożona z blisko 20 zestawów, bardzo zróżnicowana, dopracowana kolorystycznie i pomysłowa. Z niej wywodzi się słynny 6990 Monorail Transport System, czy 6932 Stardefender 200. Zestawy, które ja posiadam także nie odbiegają od normy i razem tworzą przyjemny obraz różności. Ciemnoniebieskie oszklenie najbardziej pasuje do starych zestawów space. Wśród zestawów będących w serii zarówno statki latające, pojazdy, maszyny kroczące, baza no i oczywiście kolejka. Jest w czym wybierać i na czym oko zawiesić. Futuron był bardzo dobrym pomysłem Lego. Takie ot moje małe widzimisię :)

tbzz futuron 1

I tak oto od końca przechodzimy do początku. Do tego, co inspirowało twórców kolejnych podserii kosmosu w Lego, czyli classic space. Od 1978 do 1988 mamy aż 89 zestawów! I to jakich. Zbrakłoby mi miejsca i nocy, by je opisywać. Każdy, kto w dziecięcych latach nie mógł oderwać oczu od tych magicznych zestawów wie o czym piszę. Przestrzeń, gwiazdy i planety z katalogów i opakowań, towarzyszące klasycznemu space..to było to! Zestawy różnorodne i funkcjonalne. Kolorystyka od szarej, przez niebieską do białej. Faworytem moim jest barwa niebieska. Oszklenia jasnożółte, eh..coś pięknego. Sam posiadam kila z nich, choć mało spektakularnych. Mimo to, jak pisałem wyżej, Xenon i Moon Rover to jedne z moich ulubionych. Ponadto w tej serii występował kolor figurki, który moim zdaniem najbardziej pasuje do space, czyli niebieski i biały.

tbzz classic space 1

Podsumowując. Liczę na to, że jeszcze wpadnie w moje ręce kilka setów ze sporej i budzącej wyobraźnię, serii space. Jeżeli tak będzie, oczywiście zaprezentuję w kilku słowach i przypomnę starym wygom Lego, to co kiedyś mogli oglądać na pułkach sklepu na P., a co szczęśliwsi posiadali :)
Kończąc jedno nasuwa mi się na myśl. Kto wymyślał nazwy dla tych wszystkich zestawów, bo trzeba przyznać, że czasem to majstersztyk!

Pozdrawiam!

tbzz space 9

tbzz space 8

tbzz space 6

tbzz space 7

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego, Space i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Kolekcja – zdjęcia cz. IV

  1. xulm pisze:

    wspaniałe zdjęcia i bardzo sympatyczne opisy!

  2. Mateyo82 pisze:

    HA! Nareszcie – to co tygrys taki jak ja lubi najbardziej! ;) Gratuluję sporej kolekcji klasycznych zestawów Space.

  3. nori pisze:

    A figę, do najlepszych, sporo im brakuje!
    ;)

  4. ququz pisze:

    Super zestawy! Gratuluję kolekcji – a zwłaszcza minifigów ze Space Police II! Sam mam tylko jedną figurkę z tej serii, ale niestety jej torsik trochę już zdążył popękać. Także stan nadruku nie jest idealny, ehh….

Skomentuj

