Mateyo82 – przygoda z klockami, czyli historia jednego z nas..

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że występuję tu gościnnie z racji, że tak jak Gospodarz tej strony www, również zajmuje się tym samym co ja hobby – zbieraniem i odrestaurowywaniem starych zestawów klocków Lego i pozwolił mi na wzmiankę o mojej skromnej kolekcji. W moim przypadku wiąże się to z tym, że w czasach młodzieńczych klocki Lego były praktycznie nieosiągalne dla przeciętnej rodziny w tamtym okresie (lata 80 i początek lat 90 ubiegłego wieku) z racji ceny i dostępności jedynie w sieci sławnych sklepów „Pewex”. Godzinami wpatrywałem się w te fantastyczne zabawki w katalogach, wiedząc że, są nieosiągalne przez portfel moich rodziców. Na najmniejsze zestawy mogłem jednak liczyć gdy nastały święta bądź moje urodziny.

Teraz gdy człowiek ukończył szkoły, zdobył pracę, założył rodzinę – w moim przypadku – mania na punkcie klocków Lego znów odżyła i tak z początkiem 2008 roku buszując po zakamarkach internetu, po wielu różnych perypetiach związanych z szukaniem i zakupem interesujących mnie zestawów, można powiedzieć, że obecnie prawie spełniłem swoje dziecięce marzenia.

Wszystko zaczęło się od wypatrzenia aukcji (w znanym serwisie aukcyjnym) zestawu 6981 oraz 6988 z serii Lego System/Space/Blacktron II z 1991 roku. Oglądając kilkakrotnie zdjęcia wystawionych na aukcji w/w klocków pomyślałem, że taka szansa nie trafi się ponownie i  postanowiłem je zakupić. Gdy przyszła oczekiwana przeze mnie paczka wielką niespodzianką było dla mnie to, iż mimo braku pudełek wraz z szufladką i katalogów (standardowo dołączanych przez Lego), zestaw był w prawie idealnym stanie (rzadkość gdy kupuje się z drugiej ręki takie starocie). Nie było ani pogryzionych ani nadto porysowanych klocków jak również połamanych figurek. Można powiedzieć, że początek wyjścia z tzw. „Dark Age” był dla mnie pomyślny.

Blacktron

Dalej nie było już tak „różowo”. ;) Następnie mój wybór padł na serię Lego System/Space/Exploriens z 1996 roku. Mimo, iż ta seria nie jest zbyt popularna wśród Afoli, mi bardzo przypadła do gustu z racji tego, że na zakończenie 7 klasy szkoły podstawowej (1996 rok) dostałem w prezencie od rodziców, bazę 6958 i mały statek kosmiczny 6856 i bardzo mi się spodobały. Jednak zawsze marzyłem by posiadać do kolekcji także największy statek tej frakcji space – mowa o Explorien Starship o numerze katalogowym 6982. Okazja pojawiła się w roku 2009 gdy w podobny j/w sposób znalazłem i zakupiłem „wisienkę na torcie” tej serii. I tu pojawił się pierwszy zgrzyt w mojej przygodzie z Lego. Mimo iż na zdjęciach w aukcji zestaw wyglądał bardzo dobrze, wręcz kolekcjonersko, sprzedający skrzętnie ukrył braki i zniszczone klocki, naklejki i figurki,  a ja stanąłem przed wyzwaniem – czy dać sobie z tym wszystkim spokój czy doprowadzić ten zestaw do stanu świetności. Wybrałem drugą opcję i po dłuższym czasie poszukiwań udało mi się uzupełnić braki i wymienić uszkodzone elementy na nowe.

Exploriens

Lata 2009 – 2011 upłynęły mi pod znakiem kolekcjonowania serii Lego System/Aquazone z 1995 roku. Zawsze podobały mi się zestawy z tej serii i po podobnych perypetiach opisanych wyżej (braki, uszkodzenia, znalezienie rzadkich części) udało mi się skompletować całość tej serii obejmującą 1995 rok.

Aquazone

Obecnie czas „po godzinach” wypełnia mi seria Lego Technic z najnowszej linii ale nie zapominam o mojej skromnej kolekcji starych zestawów LEGO, która obecnie spoczywa złożona na poddaszu domu i bardzo lubię jak mój syn zamiast grać w ogłupiające gry komputerowe wymyśla coraz to nowe podwodne lub kosmiczne misje.

Bardzo dziękuję Gospodarzowi tej strony www za opublikowanie streszczenia mojej dotychczasowej historii z Lego. Pozdrawiam!

Mateyo82

A ja od siebie dodam, iż gratuluję wytrwałości w wyselekcjonowanym kolekcjonowaniu starego Lego. Dziękuję także, że zechciałeś przedstawić swoją historię na tej stronie :)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kolekcja, Lego, Mateyo82, Space i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Mateyo82 – przygoda z klockami, czyli historia jednego z nas..

  1. Pingback: Trzy niezłe rzeczy do poczytania | 8studs

  2. Pingback: Kolekcja – zdjęcia cz. IV | Lego's soul

Skomentuj

